Reklamy

Kampania Przeciw Homofobii pokazuje twarze ludzi, którzy są konsekwentnie dehumanizowani przez przedstawicieli władzy. Zachęca też do wzięcia udziału w wyborach prezydenckich.

Wszyscy wiemy, jak jest. Trwająca kampania prezydencka sprawiła, że Andrzej Duda oraz reprezentanci Zjednoczonej Prawicy przyjęli homofobiczną narrację, która odczłowiecza osoby nieheteronormatywne w Polsce. LGBT usilnie nazywane jest ideologią, a nie określeniem żyjących i czujących istot.

„Dość” postanowiła powiedzieć Kampania Przeciw Homofobii ustami niemal pięciuset osób, które w spocie „Jestem LGBT – jestem człowiekiem” wypowiadają tytułowe zdanie. – Naszym spotem chcemy raz na zawsze rozprawić się z odczłowieczającym mitem nieistniejącej ideologii, wzmocnić społeczność LGBT i zmobilizować wszystkich do pójścia na wybory – mówi Cecylia Jakubczak z Kampanii Przeciw Homofobii i dodaje: – Wideo ma też na celu zmobilizowanie jak największej liczby osób do udział w wyborach, które dzięki zaangażowaniu i determinacji mają szansę zakończyć w Polsce erę homofobicznej i transfobicznej prezydentury.

KPH chce w ten sposób pokazać, że wszyscy jesteśmy otoczeni osobami nieheteronormatywnymi, nawet jeśli o tym nie wiemy. To może być nasza sąsiadka lub sąsiad, syn lub córka, koleżanka lub kolega w pracy, barman lub barmanka w ulubionej knajpie. Wśród wszystkich ludzi, którzy zrealizowali wspólnymi siłami spot przy pomocy własnych telefonów, możemy także zobaczyć m.in. aktywistkę Aretę Szpurę, perkusistę Lao Che Michała Dimona Jastrzębskiego, siatkarkę Katarzynę Skorupę czy wokalistę Michała Kwiatowskiego.

Poptown.eu z dumą objęło patronat nad akcją „Jestem LGBT – jestem człowiekiem” – naszym zdaniem ważną nie tylko w czasie Pride Month, ale codziennie – niezależnie od politycznych nastrojów i klimatu debaty publicznej. Zachęcamy także do wzięcia udziału w niedzielnych wyborach.

Spot Kampanii Przeciw Homofobii obejrzycie poniżej. Można go także znaleźć na Instagramie, TwitterzeFacebooku.

WIĘCEJ